dupska nam trochę zmarzły...ale warto było
wyciąganie akumulatora z Octavii II
Zwiń
X
-
wyciąganie akumulatora z Octavii II
Samochód stał dłuższą chwilę nieuruchamiany i rozładował mi się akumulator na mrozie. Kupiłem prostownik i przystąpiłem do wyciągania akumulatora. Napotkałem na opór materii w mojej Octavii II - akumulator u dołu przytrzymuje jakaś blaszka przykręcona śrubą. Mam śrubokręt z nasadkami, ale jest za którki, w dodatku nasadka nie wchodzi na łeb śruby, bo rękojeść śrubokręta jest za gruba, a śruba przykręcona pod lekkim kątem. Muszę więc kupić odpowiedni klucz nasadowy. Pytania mam dwa:
Jaki rozmiar ma ta śruba, abym kupił odpowiedni klucz nasadowy?
Czy śrubę odkręca się całkowicie i wyjmuje blaszkę przytrzyującą akumulator, czy też luzuje się ją tylko i blaszkę przesuwa, aby móc uwolnić akumulator? Mam grube łapy i ciężko mi chwycić tę blaszkę.
Dzięki z góry za pomoc, na mechanice słabo się znam, ale taki akumulator to chciałbym umieć wymontować
-
-
Rozmiar sruby to 13. U mnie poszlo zwyklym plaskim - na 'sztorc', na szczescie sruba nie byla za mocno dokrecona. Przy wyciaganiu aku nie odkrecalem sruby do konca i udalo sie go wyjac ale przy wkladaniu lepiej jest wykrecic blaszke. Powodzenia :wink:OII 1.9tdi 139,5KM 313Nm
Serwis: http://www.k-mot.pl/
Komentarz
-
-
problem z wymiana to 0 a mozna powiedziec ze co 5 lat zaglada sie do aku a znam przypadki ze 7 lat aku wytrzymal w aucie (mowimy o nowych aku )Skoda Forever jednak
Vw Golf I II III
Opel Omega C
Peugeot 206 HDi
Vw Golf V 1,9 tdi 90 koni
Citroen C5 2.0 Hdi Audi A8 2001 D2 3.3 TDi
Skoda Octavia II 2005 elegance kombi
Skoda Octavia II 2009 FL 1.9 TDi
VW Golf VI 2011 1.6 Tdi
Skoda Octavia II FL RS kombi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ajoterTeż dziś z tym walczyłem. Mi udało się włożyć rękę pomiędzy rurę powietrza a zbiorniczkiem płynu hamulcowego, tylko ręka później nie wyglądała za ciekawie :twisted:
Potwierdzam klucz nasadkowy 13.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Dzięki za info Jutro ruszam na poszukiwania klucza 13!
Tej zimy jeżdzę sporadycznie i przytrafiło mi się rozładowanie. Aku ma jakieś 3,5 roku i na razie problemów nie sprawiał. A dziś po przekręceniu kluczyka zapaliły się tylko kontrolki, rozruch powodował jakiś taki terkot trrrrr..... dobiegający z silnika. Po 5 próbie auto zaczeło pikać trzykronie, a później to już kontrolki lekko przygasły, wskaźnik paliwa przestał wskazywać prawidłowy poziom itp.
Aha, czy przed wyciągnięciem akumulatora wyłączyć alarm takim małym kluczykiem - stacyjka do tego kluczyka jest koło przedniego światła? Wypróbowałem, czy nie zamarzł mi zamek w drzwiach i zamknę samochód po wycięgnięciu aku, ale niby działa. Choć po zamknięciu migał mi awarynymi i dopiero naciśnięcie kłódki na breloczku od kluczyka wyłaczyło te awaryjne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez liloAndrzejek napisał/a:
Rozmiar sruby to 13
rozmiar to 8 , a klucz 13OII 1.9tdi 139,5KM 313Nm
Serwis: http://www.k-mot.pl/
Komentarz
-
-
Re: wyciąganie akumulatora z Octavii II
Zamieszczone przez PRJaki rozmiar ma ta śruba, abym kupił odpowiedni klucz nasadowy?
Zamieszczone przez PR
Czy śrubę odkręca się całkowicie i wyjmuje blaszkę przytrzyującą akumulator, czy też luzuje się ją tylko i blaszkę przesuwa, aby móc uwolnić akumulator?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Re: wyciąganie akumulatora z Octavii II
Zamieszczone przez PRCzy śrubę odkręca się całkowicie i wyjmuje blaszkę przytrzyującą akumulator, czy też luzuje się ją tylko i blaszkę przesuwa, aby móc uwolnić akumulator? Mam grube łapy i ciężko mi chwycić tę blaszkę.
Zamieszczone przez BiszczuJa odkręciłem ją całą i wyciągnąłem i blaszkę i śrubę. Można się dostać do niej w miarę prosto jak ściągniesz przednią część obudowy akumulatora. Robi się trochę więcej miejsca:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Wyciąga owszem, ale potem trzeba ją spiąć z tylną częścią. Podejrzewam, że wygląda to u Was tak samo jak u mnie, ale mnie się zwykle i tak te obie części rozpinają i mam potem problem, żeby z przednią częścią już włożoną w zaczepy na dole, wsunąć w siebie te śmieszne klinowate "szyny", łączące część przednią z tylną. Chyba, że łatwiej najpierw je wsunąć, wkładając przednią część od góry, a potem umocować ją w podstawie - to w takim razie na to nie wpadłem :lol: .:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alfeeZamieszczone przez Super_Bełatwiej najpierw je wsunąć, wkładając przednią część od góry, a potem umocować ją w podstawie - to w takim razie na to nie wpadłem:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wolaszeby podlączyc aku pod prostownik bez wyjmowania go z auto trzeba sciagac klemy, czy raczej nie?? jakie jest Wasze zdanie na ten temat?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Po -17 dzisiejszej nocy padł akumulator, mam wrażenie że zdychał powoli przez cały uległy tydzień - dzięki wskazówkom udzielonym przez forumowiczów w tym temacie, aku już wyciągnięte i ładuje się. Zagapiłem się przy wyciąganiu - więc podpowiadam, że przed wyciągnięciem aku należy zamknąć auto centralnym zamkiem - w przeciwnym razie jeszcze ktoś może w nocy Wam przenocować. Aku mocno rozładowane - 4A, zapowiada się długie ładowanie. Później będę martwił się o kody do radia przy uruchamianiu.
Komentarz
-
-
-------------------------------------------------------
moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459
Komentarz
-
Komentarz